Stany depresyjne: jak sobie z nimi radzić? Praktyczny poradnik

stany depresyjne

Jeśli zaczynasz zauważać, że w twoim życiu pojawia się coraz więcej smutku i nie pamiętasz kiedy ostatnio cieszyłeś się z czegokolwiek to znak, że czas wziąć nastrój w swoje ręce. Depresja nie śpi – chandra, obniżone samopoczucie, coraz częściej nawracające stany depresyjne to coś, czego nie wolno lekceważyć. Jeśli przeoczymy pierwsze symptomy, potem może być już coraz gorzej.

Po czym poznać, że już jest źle? Kiedy przez co najmniej dwa tygodnie odczuwasz ciągły smutek, nie masz siły wykonywać codziennych, rutynowych czynności, nie mówiąc już o czymś, co mogłoby wykraczać poza tradycyjne ramy. To znak, że czas się martwić.

Depresja – co to jest?

Depresja to złożona choroba obejmująca funkcje mózgu oraz inne procesy, które są odpowiedzialne za regulowanie nastroju. Osoby cierpiące na depresję mają upośledzone procesy biologiczne zachodzące w mózgu. Komórki nerwowe przekazują między sobą substancje chemiczne, w których ukryte są wiadomości oraz instrukcje dla tej części mózgu, która odpowiada za nastrój. Emocje są regulowane, przetwarzane i wysyłane jako odpowiedź generowaną przez zmysły, gdzie kontroluje się mowę, myślenie i uczenie się. W przypadku depresji, transmisja danych jest osłabiona lub stymulowana nadmiernie. Na depresję mogą wpływać również leki oraz niedobory witamin.

Zanim jednak wpadniemy w depresję… warto nauczyć się samodzielnie wychodzić ze stanów depresyjnych i panować nad obniżonym nastrojem. W końcu wszystko zaczyna się w głowie, a to oznacza, że bez względu na to jaki nieporządek tam panuje, mamy wszystkie narzędzia, które będą nam potrzebne do uzyskania zmiany. To, czym się karmimy na co dzień, wpływa na nasz odbiór rzeczywistości.

Może cię również zainteresować artykuł: 5 ziół doskonałych na depresję, obniżony nastrój i chroniczne zmęczenie

Źródło: unsplash.com

Co możesz zrobić, aby wyjść ze stanów depresyjnych?

Wskazówka 1:

Zażywaj ruchu, najlepiej więcej niż codzienna, podstawowa dawka. Jeśli podarujesz sobie wysiłek fizyczny, będziesz w stanie wyprodukować hormon szczęścia. Nie bez powodu mówi się, że po treningu czujemy się lepiej, jesteśmy szczęśliwsi i podskakuje nam samopoczucie. Jeśli nie mamy ochoty na wzmożony ruch, po prostu zróbmy sobie dłuższy, bardziej intensywny spacer, włączmy muzykę i tańczmy, a jeśli trzeba, zmuśmy się w imię wyższego dobra.

Wskazówka 2:

Nastrój się pozytywnie muzyką. Nie od dziś wiadomo, że muzyka potrafi zmienić nastrój w jakim się znajdujemy. Jeśli słuchamy muzyki smutnej i smętnej, wtedy przyjmujemy dokładnie taką częstotliwość. Dlatego warto włączyć pozytywną muzykę i dobre, wysokie wibracje, aby w ciągu kilku minut zmienić swój nastrój. Dbaj o to, aby w twoich uszach rozbrzmiewały zawsze pozytywne i “wysokie” dźwięki.

Wskazówka 3:

Nasłoneczniaj się i mimo wszystko uzupełniaj poziom witaminy D. Jeśli nie spędzasz lwiej części każdego roku w ciepłych krajach, z pewnością twój poziom witaminy D jest niepokojąco niski. Przebywanie na słońcu choćby przez kilka minut z intencją poprawy nastroju jest dobrym krokiem w kierunku zmiany samopoczucia. Dodatkowo – suplementuj.

Wskazówka 4:

Spędzaj czas ze zwierzętami, a najlepiej przygarnij do swojego domu jakiegoś czworonoga. Towarzystwo zwierzęcia pomaga uwolnić oksytocynę, hormon, który jest wydzielany kiedy się zakochujemy. To przyjemne uczucie potrafi dodać kilka punktów szczęścia do bilansu samopoczucia.

Wskazówka 5:

Dbaj o porządek w swojej głowie. Ze wszystkich myśli, jakie przedzierają się przez naszą głową w ciągu jednego dnia, prawie 90% z nich to myśli negatywne, a zdecydowana większość z nich to myśli, które pojawiły się dzień wcześniej. Jeśli ustalimy sami ze sobą, że szczęście i radość to wybór świadomy, wtedy łatwiej pilnować higieny umysłu.

Wskazówka 6:

Szukaj wysokich wibracji, nawet jeśli nie masz na to ochoty. Zrób sobie listę pomysłów na gorszy czas i zaglądaj do niej za każdym razem, kiedy będziesz czuć się gorzej. Spisz wszystko to, co sprawia ci radość – czynności, treningi, comfort food, małe przyjemności. To działa, jeśli tylko zrobisz pierwszy krok i zmusisz się do jakiejkolwiek aktywności.

Źródło: unsplash.com

Wskazówka 7:

Afirmuj. Korzystaj namiętnie z pytań kwantowych (więcej o nich przeczytasz tutaj), przećwicz uśmiechanie się – czy wiesz, że jeśli uśmiechniesz się do siebie w lustrze i powtórzysz to kilka-kilkanaście razy, wtedy poczujesz przypływ lepszego nastroju? Powiedz sobie: jestem szczęśliwy. Jak może być jeszcze lepiej? Jak mogę pomóc tej energii pracować na moją korzyść?

Wskazówka 8:

Zaktualizuj listę celów. Być może twoje życie stało się nudne i przewidywalne, a na horyzoncie nie pojawia się nic, co mogłoby budzić dreszczyk emocji i jakąkolwiek ekscytację. Jeśli tak, to może warto zaktualizować listę celów? Zastanów się, co nowego mogłoby wydarzyć się w twoim życiu, a potem zaproś nową energię i popłyń razem z nią. Jeśli sam nie zaczniesz działać, to nikt tego za ciebie nie zrobi!

Wskazówka 9:

Wejdź głębiej. Posłuchaj siebie i swoich potrzeb. Prawdopodobnie twój kontakt z samym sobą jest mocno naderwany, albo kompletnie zapomniałeś w tym wszystkim o sobie. Zagłęb się we własne emocje i uczucia. Zapytaj siebie, o co tak naprawdę chodzi, skąd ten spadek nastroju? Pomogą ci w tym mantry, medytacja albo szczera rozmowa z samym sobą.

Wskazówka 10:

Wyjdź do pozytywnych ludzi. Kiedy jesteśmy na niskiej wibracji, instynktownie dobieramy do siebie ludzi, którzy urzędują na podobnej częstotliwości. Zapominamy, że wspólnie z nimi możemy nurkować tylko głębiej i głębiej, bo tego typu znajomości prowadzą nas jedynie do jeszcze większej niemocy. Jeśli zaczniemy otwierać się na wyższe wibracje i spędzać czas z innymi – tymi, którzy podzielają pozytywne podejście do życia, wtedy odczujemy wyraźną różnicę.

Jeśli w twoim życiu pojawia się gorszy czas nie ryzykuj – jeśli samo nie minie (tak, wiem, zawsze na to czekasz!) i przegapisz moment, w którym złe samopoczucie, zmęczenie, czy stany depresyjne zamienią się w prawdziwy koszmar z którego ciężko wyjść, działaj! Dowiedz się jak sobie radzić z funkcjonowaniem na niskiej wibracji i przede wszystkim jak z niej wyjść i utrzymywać idealny balans energetyczny. Sprawdź poniżej informacje o webinarze, który przygotowała Akademia Ducha.

Nadine Lu

***

Akademia Ducha i Wiedźma Anja Anna zapraszają na webinar:

 Depresja – Wygraj z nią! Teraz!

By ten rok nie musiał być dla nas złamany Depresją i przeleżany w trybie „Przetrwać” aż do marca, należy działać już teraz! Z pomocą Magii i Istot Anielskich dowiesz się, jak najlepiej sobie pomóc i jak pomagać innym w stanach bezradności i niemocy.

W programie zajęć między innymi:

* Czy to Depresja, czy może zwyczajne zmęczenie? Przetestuj!
* Biochemia organizmu – jak pomóc sobie suplementami, ziołami, aktywnością fizyczną, mudrami, prostymi zabiegami codziennymi
* Alchemia – jak transfigurować niemoc i odrętwienie w motywację i działanie, którędy doprowadzić do Przemiany i jak odzyskać energię
* Chemia – zatrucie organizmu, odtruwanie wątroby i układu immunologicznego, pozbywanie się metali ciężkich
* Codzienne motywatory – metody na stworzenie w sobie energii
* Ochrona Archanioła Zadkiela – by wszystko było dla Ciebie nauką i wartością, lecz by zabezpieczyć Cię przed utratą energii
* Sposoby magiczne na pozbycie się depresji
* Sposoby magiczne na pomoc osobie z depresją

(Webinar będzie nagrywany, jeśli z jakiś powodów nie możesz być z nami na żywo, szkolenie po wykupieniu dostępu będziesz mógł obejrzeć w dowolnym, dogodnym dla siebie momencie).

depresja

Źródła:
ourselvesblack.com/journal/2017/5/27/how-much-do-you-really-know-about-depression-its-more-than-sadness
psychologytoday.com/us/blog/the-guest-room/200901/top-10-ways-banish-depression-now
emocje.pro/jak-poradzic-sobie-z-depresja-instrukcja/
zyciepodpalmami.com/2015/05/27/ratunku-cierpie-na-depresje-co-ja-powoduje-i-co-mozna-zrobic/

Podziel się wiedzą:
Facebook
Facebook
YouTube
Instagram

Wspierasz energię, którą tworzymy? Wesprzyj nas w materii!

Przekaż darowiznę

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *