Medytacja – jaki rodzaj praktyki jest idealny dla ciebie? [część II]

medytacja

Czy próbowałeś kiedyś medytacji? Pytam o to, czy próbowałeś na poważnie zainteresować się tematem i wcielić w życie praktyki medytacyjne. Jeśli już przeczytałeś artykuł o tym, jak się zabrać za medytację (kliknij tutaj) – a w nim wskazówki o tym co, gdzie i po co znaleźć czas, aby wprowadzić medytację do swojego życia, nadszedł moment, aby wybrać dla siebie odpowiedni rodzaj praktyki. Wybrać i zaadaptować do stylu, jaki w naszym życiu się ucieleśnia.

Sposobów realizacji procesu medytacji jest nieskończenie wiele, dokładnie tyle ile osób praktykujących, bo każdy ma swój indywidualny sposób na wejście w ten specyficzny stan. Natomiast rodzajów medytacji jest kilka – warto się z nimi zapoznać, aby znaleźć idealny dla siebie. W tym szybkim świecie, w XXI wieku, szukamy takich wyjść, które nie wywrócą naszego życia do góry nogami ale wzbogacą je i sprawią, że kolejnego ranka będzie się chciało wstać z łóżka. Medytacja to właśnie taki element zaskoczenia – pozwala się zatrzymać, docenić, posegregować przetwarzane informacje i otworzyć się na nowe doświadczenia. Medytacja jest dobrem, które rozwija naszą inteligencję emocjonalną i psychikę. To też zastrzyk energii, dzięki któremu przejdziemy przez resztę dnia na najwyższych obrotach, przy wzorowej produktywności i efektywności.

Sprawdź różne rodzaje medytacji, połącz je z własną, indywidualną realizacją i wciel w życie praktykę, która może być brakującym elementem twojej codziennej układanki.

Może cię również zainteresować artykuł: Mudry Jiro Murai dla osiągnięcia wyższego poziomu świadomości ciała i ducha

Źródło: unsplash.com

Medytacyjna modlitwa

Każdy w coś wierzy. Medytując, możemy kontaktować się ze Źródłem, które nas prowadzi. Praktykuj medytację modląc się. Podczas procesu możesz prosić o wszystko czego potrzebujesz, możesz myśleć nad życiem, odczuwać wdzięczność, dziękować za obfitość i nastrajać się pozytywnie. Modląc się, możesz zadać pytania, które automatycznie wygenerują odpowiedzi (sam w końcu jesteś odpowiedzią!). Możesz usiąść na 15 – 30 minut dziennie i porozmawiać ze Wszechświatem, który otwiera się na ciebie i po prostu słucha.

Pełne skupienie

To ten rodzaj medytacji, który przychodzi najłatwiej osobom mającym możliwość odcięcia się od świata. Najlepiej medytować w towarzystwie natury – najłatwiej o skupienie, kiedy jesteśmy w pełnym połączeniu z matką ziemią. Medytacja ta polega na skupieniu się na jednej, konkretnej rzeczy. To musi być coś, co przywołuje na myśl przyjemne odczucia, miłe wspomnienia. Coś co lubisz, coś czego pragniesz i coś w co wierzysz. W otoczeniu natury najłatwiej skupić się na szumiących liściach, świergocie ptaków, grzejących promieniach słońca. Usiądź lub przyjmij pozycję półleżącą/leżącą, daj sobie pewien czas na kontemplację i uspokój głowę. Pełne skupienie na jednej, istotnej rzeczy, odczuciu lub wrażeniu pozwala oczyścić umysł, poukładać myśli i poczuć wdzięczność. W czasie pełnego skupienia możesz poczuć… szczęście i zyskać energię na kolejne zapracowane godziny tego dnia.

Medytacja ruchu ciała i w ciele

Czy wiesz jak szumi krew w twoich żyłach? Jak oddech prześlizguje się przez płuca? Jeśli skupienie się na tym, co na zewnątrz, jest dla ciebie wciąż trudne, albo po prostu mało satysfakcjonujące, skup się na wnętrzu. Dokładnie zaobserwuj swój oddech i bicie serca. Skup się na poruszeniu dokładnie jednym mięśniem i poczuj w pełni moment napięcia. Porusz delikatnie głową lub dłonią i zarejestruj każdą mikrosekundę tego ruchu. Znajdź przyjemność w lekkim ruchu, we wsłuchiwaniu się w procesy zachodzące w twoim ciele. Ten sposób medytacji pozwala oderwać się od zmartwień i negatywnych myśli i wyciszyć umysł. Zrobisz sobie krótką przerwę od życia wsłuchując się w siebie. Daj sobie 10 minut – to wystarczy aby zaobserwować poprawę samopoczucia.

Łapanie myśli

Medytowanie polega na obserwowaniu przepływających myśli bez angażowania się w nie. To wcale nie jest łatwe, zwłaszcza dla początkujących, kiedy zalewa cię strumień przemyśleń, który ciężko powstrzymać i nie sposób wyregulować. Dlatego pozwól umysłowi pracować. Każda myśl, która pojawia się w twojej głowie powinna zostać przez ciebie złapana i opisana. Powtórz to, co właśnie masz na myśli, nawet jeśli to będzie zdanie “nie wiem co mam sobie myśleć…”. Uświadom sobie jakie myśli chodzą ci po głowie i poukładaj je na regałach umysłu.

Może cię również zainteresować artykuł: Mantry – dlaczego i którą warto praktykować? (Spis popularnych Mantr wraz z przykładami)

Źródło: unsplash.com

Pełna wizualizacja

Stwórz w głowie miejsce, w których najwygodniej będzie ci medytować. Wyobraź sobie siebie w lesie, albo nad jeziorem – stoisz boso na chłodnej ziemi i czujesz powiew wiatru na skórze. Każda myśl, która przebiega ci przez głowę, a potem wraca jak największy natręt, powinna być złapana, spakowana i puszczona nurtem rzeki, czy powiewem wiatru. Myśli możesz pakować w balony, owijać w liście, łapać je niczym bańki mydlane, które za chwilę pękają. Wizualizacja miejsca i pozbywania się myśli pozwala oczyścić głowę i odnaleźć spokój.

Medytacja podczas powtarzalnych czynności

Niektórzy mimo wielu prób nie potrafią usiedzieć w miejscu i zaznać skupienia kontemplując w pełnym unieruchomieniu. Ciężko zatrzymać się, kiedy oprócz tych krótkich medytacyjnych momentów po prostu pędzimy przed siebie. W takim przypadku warto spróbować medytacji podczas powtarzalnych czynności, które nie wymagają naszego większego udziału oprócz pamięci mięśni. Na przykład – możesz biegać i medytować. Lepiej – możesz prasować i medytować! Znajdź dla siebie chwilę podczas nudnych, rutynowych zajęć.

Medytacja z przewodnikiem

Jeśli kompletnie nie wiesz jak się zabrać za praktykę, znajdź swojego przewodnika. Wystarczy, że tak naprawdę wpiszesz w wyszukiwarkę Youtube “medytacja z przewodnikiem”, “medytacja sesja prowadzona”; wybierzesz dla siebie nagranie, które najbardziej do ciebie przemawia i usiądziesz w skupieniu ze słuchawkami na uszach. Warta uwagi jest również aplikacja na telefon “Calm”, która dostosowuje długość medytacji i proponuje programy, które stosowane regularnie pomogą wdrożyć się w proces medytacji. jeśli nie wiesz od czego zacząć, pozwól się poprowadzić.

Może cię również zainteresować artykuł: Wizualizacja oczyszczająca czakry

Nadine Lu

 

Źródła:
selfmastery.pl/3-podstawowe-techniki-medytacyjne-dla-poczatkujacych/”>https://selfmastery.pl/3-podstawowe-techniki-medytacyjne-dla-poczatkujacych/
madeinzen.pl/medytacja-poradnik-dla-pocz%C4%85tkuj%C4%85cych-fc0f0d1a576c”>https://madeinzen.pl/medytacja-poradnik-dla-pocz%C4%85tkuj%C4%85cych-fc0f0d1a576c
mindful.org/how-to-meditate/”>https://www.mindful.org/how-to-meditate/
www.lifecoachcode.com/2012/11/21/the-4-fun-types-of-meditation/
www.lifecoachcode.com/2012/11/21/the-4-fun-types-of-meditation/

Podziel się wiedzą:
Facebook
Facebook
YouTube
Instagram

Wspierasz energię, którą tworzymy? Wesprzyj nas w materii!

Przekaż darowiznę

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Facebook
Facebook
YouTube
Instagram