Pozytywne nawyki o poranku, które pomogą ci lepiej zacząć dzień

Poranek wpływa na jakość całego dnia. To najlepszy moment do zasiania intencji, wyzwolenia radości i nieograniczonych pokładów energii. To czas, w którym możesz stworzyć swój szczęśliwy dzień. Poznaj proste czynności, które pomogą ci w kreowaniu dobrego życia, bez względu na okoliczności zewnętrzne.

Czy wiesz, dlaczego rekiny biznesu z Wall Street posiadają komplet tych samych garniturów na każdy dzień? Aby nie zmniejszać swojej zdolności do podejmowania decyzji wyborami w mało istotnych kwestiach. Tak samo twój poranek od pierwszej sekundy wpływa na resztę twojego dnia, twoje samopoczucie, myśli i zdolność do wychodzenia ze strefy komfortu. Możesz poddawać się emocjom, z jakimi obudzisz się i głosom w twojej głowie. Możesz też wstać i wybrać stan umysłu oraz samopoczucie, z jakimi chcesz przeżyć ten dzień!

1. Poranna medytacja

Będąc jeszcze w łóżku i leniwie się przeciągając, możesz zacząć swój dzień od medytacji. Zamiast walki z budzikiem, negatywnych myśli, czy frustracji, zacznij dzień od posprzątania w swojej głowie. Ja stosuję rano to nagranie:

Możesz wybrać inne nagranie lub inną technikę medytacyjną. Znajdź coś, co wywoła w tobie radość od rana i z przyjemnością będziesz wykonywać.

2. Praktyka wdzięczności

Ukierunkuj swoje myślenie na obfitość, szczęście i miłość, które już masz. Doceń wszystko, co już jest częścią twojego życia. Czasem nawet nie zdajemy sobie sprawy, jakimi szczęściarzami jesteśmy. Mamy dach nad głową, jedzenie w lodówce, bieżącą wodę, przyjaciół, rodzinę, sprawne zmysły i intelekt. Jesteśmy uprzywilejowani na wiele sposobów. Doceńmy to wreszcie!

3. Pora wstać i zaczerpnąć świeżego powietrza

Wstawanie powinno być wykonane zdecydowanym krokiem. Może być powolny, może być dokładnie taki, jaki czujesz w tym momencie, byle nieodwracalny. Powrót do łóżka grozi zaspaniem lub rozleniwieniem się. Dlatego wstań i od razu podejdź do okna. Otwórz je na oścież, weź kilka głębokich wdechów i wydechów. Poczuj, że żyjesz i napełnij się świeżą energią!

4. Wyraź emocje westchnieniem

Spoglądając przez okno, wsłuchaj się w siebie. Zauważ, jakie emocje są w tobie. I pozwól sobie na głośne westchnienia przez minutę. Głośne ahhhh o poranku! Jak dobrze!

5. Śpiewaj mantry przez minutę

Mantry mogą być wzmacniające, ochronne lub wyrażać wdzięczność. Nastrajają twój umysł i ciało. Zaśpiewaj dla siebie i świata. To też doskonały moment do zasiania intencji na dany dzień.

6. Nawodnij się

Po całej nocy nasz organizm potrzebuje wody. Najlepiej przygotować sobie naturalny izotonik: do ciepłej, przegotowanej wody dodaj szczyptę soli, zdrowego słodzika i sok z połówki cytryny. Latem możesz dodać też kilka listków mięty. Wypij przygotowany napój w uważności i spokoju, celebrując chwilę z samym sobą.

7. Taniec, zamiast kawy

Taniec wyzwala endorfiny, uruchamia różne partie mięśni, stawy, poprawia ukrwienie i ożywia zastygnięte po nocy ciało. Zatańcz, chociaż do jednej ulubionej piosenki. Od razu poprawi ci się humor! Koniecznie też poskacz, wymachując przy tym luźno kończynami – pozbędziesz się napięć i stresu z ciała.

8. Stretching

Nie masz czasu na rozciąganie? To wykonaj kilka najprostszych ćwiczeń. Kiedy przyzwyczaisz się do porannej rutyny, zobaczysz jak potrafisz znaleźć czas na to, co ważne.

Polecam nagrania w tym stylu:

Cztery minuty to niewiele, zamiast sprawdzać rano media społecznościowe – przygotuj swoje ciało na nowy dzień.

9. Joga

Jeśli mam więcej czasu serwuję sobie 20-minutowy, czy nawet 40-minutowy zestaw asan. Jeśli czasu jest mało, zaczynam od pozycji dziecka, krótkimi ćwiczeniami uwalniam napięcia z szyi i ramion oraz budzę kręgosłup. Całość zwieńczona jest pozycją psa z głową w dół i zajmuję około 5 minut.

Inspiracje znajdziesz tutaj:

10. Zimny prysznic

Pora na umycie się. Prysznic pomaga oczyścić się nie tylko fizycznie, ale też mentalnie. Można spłukać z siebie resztki nieprzyjemnych snów, smutek, niezadowolenie, czy stres. A jeśli chcesz się dobudzić, zwiększyć odporność i nauczyć się wychodzenia ze strefy komfortu – zaserwuj sobie zimny prysznic. Na początek wystarczy 30 sekund. Świetnym rozwiązaniem będzie też prysznic naprzemiennie ciepłą i zimną wodą.

11. Zdrowe i pożywne śniadanie

Śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia. Powinien być najbardziej obfity i dodawać nam energii. Najlepiej, aby był na ciepło. Przygotuj jaglankę na słodko, omleta na wytrawnie lub inne danie, którym sprawisz swojemu ciału zastrzyk odżywczych witamin i minerałów. Dbaj o siebie!

12. Pisanie w dzienniku

To w nim możesz opisać sny, opowiedzieć o swoich porannych emocjach, obawach i nadziejach. To w nim możesz zapisać poprzedniego wieczoru najważniejsze sprawy do wykonania, aby o nich pamiętać. Traktuj pisanie jak medytację, albo spotkanie z przyjacielem. Rozmawiaj ze sobą!


W sklepie Akademii Ducha można kupić piękne notatniki z mandalą czy kwiatem życia, ręcznie wykonane, z papierem z recyklingu.


13. Lektura, zamiast telefonu

W drodze do pracy sięgnij po książkę. Czytanie rozrusza twój umysł i pozytywnie nastroi cię na resztę dnia. Wybierz rozwijającą cię książkę lub poprawiającą samopoczucie. Jeśli pracujesz zdalnie, sięgnij po książkę, zanim włączysz komputer.

14. Zrób coś dobrego dla innych

Pomnażaj szczęście i dobro. Zauważ ludzi wokół, pomyśl o kimś bliskim i daj mu znać, podziel się uśmiechem z nieznajomym. Wszyscy jesteśmy ze sobą powiązani. Wyjdź z kokonu izolacji i poczuj się częścią grupy, ostatecznie żyjemy w globalnej wiosce. A każda roślina i zwierzę również są z tobą połączone. Spójrz poza czubek własnego nosa i odkryj nowe możliwości.

15. Spacer o poranku

Jeśli możesz pokonać część trasy do pracy pieszo, zrób to. Jeśli możesz wstać wcześniej i przed rozpoczęciem pracy wyjść na krótki spacer, zrób to. W ten sposób dotlenisz się, rozruszasz ciało, ale też pobudzisz umysł i zyskasz inspirację. Spacer wyzwoli twoją kreatywność i zwiększy produktywność!

Możesz lekko zmodyfikować tę listę, albo stworzyć własną poranną rutynę. Ważne, abyś świadomie zaczynał dzień i pomagał sobie poczuć się dobrze już z samego rana!

Może cię również zainteresować artykuł: 34 afirmacje prowadzące do twojego prywatnego sukcesu

Arunika

Podziel się wiedzą:
Facebook
Facebook
YouTube
Instagram

Wspierasz energię, którą tworzymy? Wesprzyj nas w materii!

Przekaż darowiznę

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Facebook
Facebook
YouTube
Instagram